ΜΕ ΠΆΘΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΉΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΊΑ(ΣΥΝΈΧΕΙΑ/5)
Library of Ruslan Khazarzar
Philo Judaeus
De aeternitate mundi
(ed.L.Cohn and S.Reiter)
Philonis Alexandrini opera quae supersunt,vol.6.
Berlin:Reimer,1915(repr.De Gruyter,1962),pp.72-119
ΠΕΡΙ ΑΦΘΑΡΣΙΑΣ ΚΟΣΜΟΥ
1.ΕΠΙ ΜΕΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΔΗΛΟΥ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΣ ΘΕΟΝ ΚΑΛΕΙΝ ΑΞΙΟΝ,ΔΙΟΤΙ ΑΓΑΘΟΣ ΕΣΤΙ ΓΕΝΝΗΤΗΣ ΚΑΙ ΟΥΔΕΝ ΑΔΗΛΟΝ ΠΑΡ'ΑΥΤΩι ΤΗΝ ΤΩΝ ΟΛΩΝ ΑΚΡΙΒΕΣΤΑΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗΝ ΕΙΛΗΧΟΤΙ,ΠΡΟΣ ΔΕ ΤΟΝ ΥΠΕΡ ΑΦΘΑΡΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΛΟΓΟΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΑΤΟΝ'ΟΥΤΕ ΓΑΡ ΕΝ ΑΙΣΘΗΤΟΙΣ ΠΑΝΤΕΛΕΣΤΕΡΟΝ ΤΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΟΥΤΕ ΕΝ ΝΟΗΤΟΙΣ ΘΕΟΥ ΤΕΛΕΩΤΕΡΟΝ,ΑΙΕΙ Δ'ΑΙΣΘΗΣΕΩΣ ΗΓΕΜΩΝ ΝΟΥΣ ΚΑΙ ΝΟΗΤΟΝ ΑΙΣΘΗΤΟΥ,ΤΑ ΔΕ ΤΩΝ ΥΠΗΚΟΩΝ ΠΑΡ'ΗΓΕΜΟΝΟΣ ΤΕ ΚΑΙ 2 ΕΠΙΣΤΑΤΟΥ ΝΟΜΟΣ ΦΙΛΟΠΕΥΣΤΕΙΝ,ΟΙΣ ΕΜΠΕΦΥΚΕ ΠΟΘΟΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΠΛΕΙΩΝ.ΕΙ ΜΕΝ ΟΥΝ ΕΝΑΣΚΗΘΕΝΤΕΣ ΤΟΙΣ ΦΡΟΝΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΣΩΦΡΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΑΡΕΤΗΣ ΔΟΓΜΑΣΙΝ ΑΠΕΡΡΥΨΑΜΕΘΑ ΤΑΣ ΕΚ ΠΑΘΩΝ ΚΑΙ ΝΟΣΗΜΑΤΩΝ ΚΗΛΙΔΑΣ,ΟΥΚ ΑΝ ΙΣΩΣ ΑΠΗΞΙΩΣΕΝ Ο ΘΕΟΣ ΑΚΡΩΣ ΚΕΚΑΘΑΡΜΕΝΑΙΣ ΚΑΙ ΦΑΙΔΡΥΝΑΜΕΝΑΙΣ ΑΥΓΟΕΙΔΩΣ ΨΥΧΑΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΝ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΙΩΝ Ή ΔΙ'ΟΝΕΙΡΑΤΩΝ Ή ΔΙΑ ΧΡΗΣΜΩΝ Ή ΔΙΑ ΣΗΜΕΙΩΝ Ή ΤΕΡΑΤΩΝ ΥΦΗΓΕΙΣΘΑΙ'ΕΠΕΙ ΔΕ ΤΟΥΣ ΑΦΡΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΚΑΚΙΩΝ ΑΝΑΜΑΞΑΜΕΝΟΙ[ΣΤΟΧΑΣΜΟΥΣ ΚΑ]Ι ΤΥΠΟΥΣ ΔΥΣΕΚΠΛΥΤΟΥΣ Ι ΕΧΟΜΕΝ,ΑΓΑΠΑΝ ΧΡΗ,ΚΑΝ ΕΙΚΟΣΙ <ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ>Σ ΔΙ'ΑΥΤΩΝ ΜΙΜΗΜΑ ΤΙ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΝΕΥΡΙΣΚΩΜΕΝ.3ΑΞΙΟΝ ΟΥΝ ΤΟΥΣ ΖΗΤΟΥΝΤΑΣ ΕΙ ΑΦΘΑΡΤΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ,ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΙ ''ΦΘΟΡΑ'' ΚΑΙ ''ΚΟΣΜΟΣ'' ΤΩΝ ΠΟΛΛΑΧΩΣ ΛΕΓΟΜΕΝΩΝ ΕΣΤΙΝ ΕΚΑΤΕΡΟΝ,ΠΡΩΤΟΝ ΕΡΕΥΝΗΣΑΙ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ,ΙΝΑ ΚΑΘ'Ο ΣΗΜΑΙΝΟΜΕΝΟΝ ΝΥΝΙ [ΚΑ]Ι ΤΕΤΑΚΤΑΙ ΔΙΑΓΝΩΜΕΝ'ΑΛΛ'ΟΥΧ ΟΣΑ ΔΗΛΟΥΤΑΙ <ΠΑΝΤ>Α ΚΑΤΑΡΙΘΜΗΤΕΟΝ,ΑΛΛ'ΟΣΑ 4 ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΝ ΧΡΗΣΙΜΑ.ΛΕΓΕΤΑΙ ΤΟΙΝΥΝ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΘ'ΕΝ ΜΕΝ [ΠΡΩΤΟΝ] ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ ΑΣΤΡΩΝ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΟΧΗΝ <ΚΑ>Ι ΓΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠ'ΑΥΤΗΣ ΖΩιΩΝ ΚΑΙ ΦΥΤΩΝ,ΚΑΘ'ΕΤΕΡΟΝ ΔΕ ΜΟΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ,ΕΙΣ ΟΝ ΑΠΙΔΩΝ ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΥΘΟΜΕΝΟΝ,ΗΣ ΕΝΕΚΑ ΑΙΤΙΑΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΕΙΤΑΙ ΔΙΑΝΥΚΤΕΡΕΥΩΝ ΥΠΑΙΘΡΟΣ,ΑΠΕΚΡΙΝΑΤΟ ''ΤΟΥ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΘΕΑΣΑΣΘΑΙ'',ΤΑΣ ΧΟΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΑΣΤΕΡΩΝ ΑΙΝΙΤΤΟΜΕΝΟΣ,ΚΑΤΑ ΔΕ ΤΡΙΤΟΝ,ΩΣ ΔΟΚΕΙ ΤΟΙΣ ΣΤΩΙΚΟΙΣ,ΔΙΗΚΟΝ ΑΧΡΙ ΤΗΣ ΕΚΠΥΡΩΣΕΩΣ,ΟΥΣΙΑ ΤΙΣ Ή ΔΙΑΚΕΚΟΣΜΗΜΕΝΗ Ή ΑΔΙΑΚΟΣΜΗΤΟΣ,ΟΥ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΕΩΣ ΦΑΣΙΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟΝ ΔΙΑΣΤΗΜΑ.ΝΥΝ Δ'ΕΣΤΙΝ Η ΣΚΕΨΙΣ ΠΕΡΙ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟΝ ΣΗΜΑΙΝΟΜΕΝΟΝ,ΟΣ ΕΞ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ ΓΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΝ ΑΥΤΟΙΣ ΖΩιΩΝ 5 ΣΥΝΕΣΤΗΚΕ.ΛΕΓΕΤΑΙ ΜΕΝΤΟΙ ΚΑΙ ΦΘΟΡΑ Η ΤΕ ΠΡΟΣ ΤΟ ΧΕΙΡΟΝ ΜΕΤΑΒΟΛΗ [ΛΕΓΕΤΑΙ Δ]Ε ΚΑΙ Η ΕΚ ΤΟΥ ΟΝΤΟΣ ΑΝΑΙΡΕΣΙΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ,ΗΝ ΚΑΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΝ ΛΕΓΕΙΝ'ΩΣΠΕΡ ΓΑΡ ΕΚ ΤΟΥ ΜΗ ΟΝΤΟΣ ΟΥΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ,ΟΥΔ'ΕΙΣ ΤΟ ΜΗ ΟΝ ΦΘΕΙΡΕΤΑΙ' ''ΕΚ ΤΕ ΓΑΡ ΟΥΔΑΜ'ΕΟΝΤΟΣ ΑΜΗΧΑΝΟΝ ΕΣΤΙ ΓΕΝΕΣΘΑΙ [Τ]Ι ΚΑΙ Τ'ΕΟΝ ΕΞΑΠΟΛΕΣΘΑΙ ΑΝΗΝΥΣΤΟΝ ΚΑΙ ΑΠΥΣΤΟΝ.'' ΚΑΙ Ο ΤΡΑΓΙΚΟΣ'''ΘΝΗιΣΚΕΙ Δ'ΟΥΔΕΝ ΤΩΝ ΓΙΓΝΟΜΕΝΩΝ,ΔΙΑΚΡΙΝΟΜΕΝΟΝ Δ'ΑΛΛΟ ΠΡΟΣ ΑΛΛΟ ΜΟΡΦΗΝ ΕΤΕΡΑΝ ΑΠΕΔΕΙΞΕΝ.'' 6 ΟΥΔΕΝ ΓΕ ΟΥΤΩΣ ΕΣΤΙΝ ΕΥΗΘΕΣ ΩΣ ΤΟ ΑΠΟΡΕΙΝ,ΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΣ ΤΟ ΜΗ ΟΝ ΦΘΕΙΡΕΤΑΙ,ΑΛΛ'ΕΙ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΗΝ ΕΚ ΤΗΣ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΕΩΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΝ,ΤΑΣ ΠΟΙΚΙΛΑΣ ΜΟΡΦΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΕ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΜΑΤΩΝ ΕΙΣ ΜΙΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΤΗΝ ΙΔΕΑΝ ΑΝΑΛΥΘΕΙΣ Ή ΩΣΠΕΡ ΕΝ ΤΟΙΣ ΘΛΑΣΜΑΣΙ ΚΑΙ ΤΟΙΣ ΚΑΤΑΓΜΑΣΙ ΔΕΞΑΜΕΝΟΣ ΠΑΝΤΕΛΗ ΣΥΓΧΥΣΙΝ.7 Ι ΤΡΙΤΤΑΙ ΔΕ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟΥ ΓΕΓΟΝΑΣΙ ΔΟΞΑΙ,ΤΩΝ ΜΕΝ ΑΙΔΙΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΦΑΜΕΝΩΝ,ΑΓΕΝΗΤΟΝ ΤΕ ΚΑΙ ΑΝΩΛΕΘΡΟΝ,ΤΩΝ ΔΕ ΕΞ ΕΝΑΝΤΙΑΣ ΓΕΝΗΤΟΝ ΤΕ ΚΑΙ ΦΘΑΡΤΟΝ'ΕΙΣΙ Δ'ΟΙ ΠΑΡ'ΕΚΑΤΕΡΩΝ ΕΚΛΑΒΟΝΤΕΣ,ΤΟ ΜΕΝ ΓΕΝΗΤΟΝ ΠΑΡΑ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ ΠΑΡΑ ΔΕ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΤΟ ΑΦΘΑΡΤΟ,ΜΙΚΤΗΝ 8 ΔΟΞΑΝ ΑΠΕΛΙΠΟΝ,ΓΕΝΗΤΟΝ ΚΑΙ ΑΦΘΑΡΤΟΝ ΟΙΗΘΕΝΤΕΣ ΑΥΤΟΝ ΕΙΝΑΙ.ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ ΜΕΝ ΟΥΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΥΣ ΟΜΙΛΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΣ ΣΤΟΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ ΓΕΝΕΣΙΝ ΚΑΙ ΦΘΟΡΑΝ ΑΠΟΛΕΙΠΟΥΣΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ,ΠΛΗΝ ΟΥΧ ΟΜΟΙΩΣ'ΟΙ ΜΕΝ ΓΑΡ ΠΟΛΛΟΥΣ ΚΟΣΜΟΥΣ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΣΙΝ,ΩΝ ΤΗΝ ΜΕΝ ΓΕΝΕΣΙΝ ΑΛΛΗΛΟΤΥΠΙΑΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΟΚΑΙΣ ΑΤΟΜΩΝ ΑΝΑΤΙΘΕΑΣΙ,ΤΗΝ ΔΕ ΦΘΟΡΑΝ ΑΝΤΙΚΟΠΑΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΡΑΞΕΣΙ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ'ΟΙ ΔΕ ΣΤΩΙΚΟΙ ΚΟΣΜΟΝ ΜΕΝ ΕΝΑ,ΓΕΝΕΣΕΩΣ Δ'ΑΥΤΟΥ ΘΕΟΝ ΑΙΤΙΟΝ,ΦΘΟΡΑΣ ΔΕ ΜΗΚΕΤΙ ΘΕΟΝ,ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΝ ΕΝ ΤΟΙΣ ΟΥΣΙ ΠΥΡΟΣ ΑΚΑΜΑΤΟΥ ΔΥΝΑΜΙΝ ΧΡΟΝΩΝ ΜΑΚΡΑΙΣ ΠΕΡΙΟΔΟΙΣ ΑΝΑΛΥΟΥΣΑΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΣ ΕΑΥΤΗΝ,ΕΞ ΗΣ ΠΑΛΙΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΝ ΚΟΣΜΟΥ ΣΥΝΙΣΤΑΣΘΑΙ ΠΡΟΜΗ- 9 ΘΕΙΑι ΤΟΥ ΤΕΧΝΙΤΟΥ.ΔΥΝΑΤΑΙ ΔΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΤΟΥΣ Ο ΜΕΝ ΤΙΣ ΚΟΣΜΟΣ ΑΙΔΙΟΣ,Ο ΔΕ ΤΙΣ ΦΘΑΡΤΟΣ ΛΕΓΕΣΘΑΙ,ΦΘΑΡΤΟΣ ΜΕΝ Ο ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΙΝ,ΑΙΔΙΟΣ ΔΕ Ο ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΠΥΡΩΣΙΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΔΟΙΣ ΑΘΑΝΑΤΙΖΟΜΕΝΟΣ 10 ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΛΗΓΟΥΣΑΙΣ.ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΔΕ ΜΗΠΟΤ'ΕΥΣΕΒΩΣ ΚΑΙ ΟΣΙΩΣ ΕΝΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΑΓΕΝΗΤΟΝ ΚΑΙ ΑΦΘΑΡΤΟΝ ΕΦΗ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΕΙΝΑΙ,ΔΕΙΝΗΝ ΔΕ ΑΘΕΟΤΗΤΑ ΚΑΤΕΓΙΝΩΣΚΕ ΤΩΝ ΤΑΝΑΝΤΙΑ ΔΙΕΞΙΟΝΤΩΝ,ΟΙ ΤΩΝ ΧΕΙΡΟΚΜΗΤΩΝ ΟΥΔΕΝ ΩιΗΘΗΣΑΝ ΔΙΑΦΕΡΕΙΝ ΤΟΣΟΥΤΟΝ ΟΡΑΤΟΝ ΘΕΟΝ,ΗΛΙΟΝ ΚΑΙ ΣΕΛΗΝΗΝ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΤΩΝ 11 ΠΛΑΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΠΛΑΝΩΝ ΩΣ ΑΛΗΘΩΣ ΠΕΡΙΕΧΟΝΤΑ ΠΑΝΘΕΙΟΝ'ΕΛΕΓΕ ΤΕ,ΩΣ ΈΣΤΙΝ ΑΚΟΥΕΙΝ,ΚΑΤΑΚΕΡΤΟΜΩΝ,ΟΤΙ ΠΑΛΑΙ ΜΕΝ ΕΔΕΔΙΕΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΟΙΚΙΑΣ,ΜΗ ΒΙΑΙΟΙΣ ΠΝΕΥΜΑΣΙΝ Ή ΧΕΙΜΩΣΙΝ ΕΞΑΙΣΙΟΙΣ Ή ΧΡΟΝΩι Ή ΡΑΘΥΜΙΑι ΤΗΣ ΑΡΜΟΤΤΟΥΣΗΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΑΝΑΤΡΑΠΗι,ΝΥΝΙ ΔΕ ΦΟΒΟΝ ΕΠΙΚΡΕΜΑΣΘΑΙ ΜΕΙΖΟΝΑ ΠΡΟΣ 12 ΤΩΝ ΤΟΝ ΑΠΑΝΤΑ ΚΟΣΜΟΝ ΤΩι ΛΟΓΩι ΚΑΘΑΙΡΟΥΝΤΩΝ.ΕΝΙΟΙ Δ'ΟΥΚ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΝ ΤΗΣ ΔΟΞΗΣ ΕΥΡΕΤΗΝ ΛΕΓΟΥΣΙΝ ΑΛΛΑ ΤΩΝ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΩΝ ΤΙΝΑΣ.ΕΓΩ ΔΕ ΚΑΙ ΟΚΕΛΛΟΥ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΙ,ΛΕΥΚΑΝΟΥ ΓΕΝΟΣ,ΕΠΙΓΡΑΦΟΜΕΝΩι ''ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΣ ΦΥΣΕΩΣ'' ΕΝΕΤΥΧΟΝ,ΕΝ Ωι ΑΓΕΝΗΤΟΝ ΤΕ ΚΑΙ ΑΦΘΑΡΤΟΝ ΟΥΚ ΑΠΕΦΑΙΝΕΤΟ ΜΟΝΟΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΙ'ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ Ι ΚΑΤΕΣΚΕΥΑΖΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΕΙΝΑΙ.13 ΓΕΝΗΤΟΝ ΔΕ ΚΑΙ ΑΦΘΑΡΤΟΝ ΦΑΣΙΝ ΥΠΟ ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΕΝ ΤΙΜΑΙΩι ΔΗΛΟΥΣΘΑΙ ΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΠΡΕΠΟΥΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ,ΕΝ Ηι ΛΕΓΕΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΥΠΟ ΤΟΥ ΠΡΕΣΒΥΤΑΤΟΥ ΚΑΙ ΗΓΕΜΟΝΟΣ'''ΘΕΟΙ ΘΕΩΝ,<ΩΝ>ΕΓΩ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΠΑΤΗΡ ΤΕ ΕΡΓΩΝ,ΑΛΥΤΑ ΕΜΟΥ ΓΕ ΜΗ ΘΕΛΟΝΤΟΣ.ΤΟ ΜΕΝ ΟΥΝ ΔΗ ΔΕΘΕΝ ΠΑΝ ΛΥΤΟΝ,ΤΟ ΓΕ ΜΗΝ ΚΑΛΩΣ ΑΡΜΟΣΘΕΝ ΚΑΙ ΕΧΟΝ ΕΥ ΛΥΕΙΝ ΕΘΕΛΕΙΝ ΚΑΚΟΥ.ΔΙ'Α ΚΑΙ ΕΠΕΙΠΕΡ ΓΕΓΕΝΗΣΘΕ,ΑΘΑΝΑΤΟΙ ΜΕΝ ΟΥΚ ΕΣΤΕ ΟΥΔ'ΑΛΥΤΟΙ ΤΟ ΠΑΜΠΑΝ,ΟΥΤΙ ΓΕ ΜΗΝ ΛΥΘΗΣΕΣΘΕ ΓΕ,ΟΥΔΕ ΤΕΥΞΕΣΘΕ ΘΑΝΑΤΟΥ ΜΟΙΡΑΣ,ΤΗΣ ΕΜΗΣ ΒΟΥΛΗΣΕΩΣ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΤΙ ΔΕΣΜΟΥ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΤΕΡΟΥ ΛΑΧΟΝΤΕΣ ΕΚΕΙΝΩΝ,ΟΙΣ 14 ΟΤΕ ΕΓΙΓΝΕΣΘΕ ΣΥΝΕΔΕΙΣΘΕ.''ΤΙΝΕΣ ΔΕ ΟΙΟΝΤΑΙ ΣΟΦΙΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΤΑ ΠΛΑΤΩΝΑ ΓΕΝΗΤΟΝ ΛΕΓΕΣΘΑΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΟΥ ΤΩι ΛΑΒΕΙΝ ΓΕΝΕΣΕΩΣ ΑΡΧΗΝ,ΑΛΛΑ ΤΩι,ΕΙΠΕΡ ΕΓΙΓΝΕΤΟ,ΜΗ ΑΝ ΕΤΕΡΩΣ Ή ΤΟΝ ΕΙΡΗΜΕΝΟΝ ΣΥΣΤΗΝΑΙ ΤΡΟΠΟΝ,Ή ΔΙΑ 15 ΤΟ ΕΝ ΓΕΝΕΣΕΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΗι ΤΑ ΜΕΡΗ ΘΕΩΡΕΙΣΘΑΙ.ΒΕΛΤΙΟΝ ΔΕ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΣΤΕΡΟΝ ΥΠΟΝΟΕΙΝ ΤΟ ΠΡΟΤΕΡΟΝ,ΟΥ ΜΟΝΟΝ ΟΤΙ ΔΙΑ ΠΑΝΤΟΣ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΑΤΕΡΑ ΜΕΝ ΚΑΙ ΠΟΙΗΤΗΝ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΝ ΤΟΝ ΘΕΟΠΛΑΣΤΗΝ ΕΚΕΙΝΟΝ ΚΑΛΕΙ,ΕΡΓΟΝ ΔΕ ΚΑΙ ΕΓΓΟΝΟΝ ΤΟΥΤΟΝΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ,ΑΠ'ΑΡΧΕΤΥΠΟΥ <ΚΑ>Ι ΝΟΗΤΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΟΣ ΜΙΜΗΜΑ ΑΙΣΘΗΤΟΝ,ΠΑΝΘ'ΟΣΑ ΕΝ ΕΚΕΙΝΩι ΝΟΗΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΝΤΑ ΑΙΣΘΗΤΑ ΕΝ ΑΥΤΩι,ΤΕΛΕΙΟΤΑΤΟΥ ΠΡΟΣ ΝΟΥΝ ΤΕΛΕΙΟΤΑΤΟΝ ΕΚΜΑ 16 ΓΕΙΟΝ ΠΡΟΣ ΑΙΣΘΗΣΙΝ,ΑΛΛ'ΟΤΙ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΤΑΥΤΑ ΜΑΡΤΥΡΕΙ ΠΕΡΙ ΠΛΑΤΩΝΟΣ,ΔΙΑ ΤΗΝ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΑΙΔΩ ΜΗΔΕΝ ΑΝ ΨΕΥΣΑΜΕΝΟΣ,ΚΑΙ ΔΙΟΤΙ ΠΙΣΤΟΤΕΡΟΣ ΟΥΔΕΙΣ ΥΦΗΓΗΤΗι ΓΝΩΡΙΜΟΥ ΜΑΡΤΥΡΕΙΝ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΟΙΟΥΤΟΥ,ΟΣ ΟΥ ΠΑΡΕΡΓΟΝ ΕΘΕΤΟ ΠΑΙΔΕΙΑΝ ΑΨΙΚΟΡΩι ΡΑΘΥΜΙΑι,ΠΡΟΣΥΠΕΡΒΑΛΕΙΝ ΔΕ ΣΠΟΥΔΑΣΑΣ ΤΑΣ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΩΝ ΕΥΡΕΣΕΙΣ ΕΝΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΑΤΩΝ ΕΙΣ ΕΚΑΣ-17ΤΟΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΜΕΡΟΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΗΣΑΣ ΠΡΟΣΕΞΕΥΡΕΤΟ.ΠΑΤΕΡΑ ΔΕ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΕΙΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ ΕΝΙΟΙ ΝΟΜΙΖΟΥΣΙ ΤΟΝ ΠΟΙΗΤΗΝ ΗΣΙΟΔΟΝ,ΓΕΝΗΤΟΝ ΚΑΙ ΑΦΘΑΡΤΟΝ.ΟΙΟΜΕΝΟΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΥΠ'ΕΚΕΙΝΟΥ ΛΕΓΕΣΘΑΙ,ΓΕΝΗΤΟΝ ΜΕΝ,ΟΤΙ ΦΗΣΙΝ ''ΗΤΟΙ ΜΕΝ ΠΡΩΤΙΣΤΑ ΧΑΟΣ ΓΕΝΕΤ',ΑΥΤΑΡ ΕΠΕΙΤΑ ΓΑΙ'ΕΥΡΥΣΤΕΡΝΟΣ,ΠΑΝΤΩΝ ΕΔΟΣ ΑΣΦΑΛΕΣ ΑΙΕΙ,'' 18 ΑΦΘΑΡΤΟΝ ΔΕ,ΟΤΙ ΔΙΑΛΥΣΙΝ ΚΑΙ ΦΘΟΡΑΝ ΟΥ ΜΕΜΗΝΥΚΕΝ ΑΥΤΟΥ.ΧΑΟΣ ΔΕ Ο ΜΕΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΤΟΠΟΝ ΟΙΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ,ΟΤΙ ΤΟ ΔΕΞΟΜΕΝΟΝ ΑΝΑΓΚΗ ΠΡΟΥΠΟΚΕΙΣΘΑΙ ΣΩΜΑΤΙ,ΤΩΝ ΔΕ ΣΤΩΙΚΩΝ ΕΝΙΟΙ ΤΟ ΥΔΩΡ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΧΥΣΙΝ ΤΟΥΝΟΜΑ ΠΕΠΟΙΗΣΘΑΙ ΝΟΜΙΖΟΝΤΕΣ.ΟΠΟΤΕΡΩΣ Δ'ΑΝ ΕΧΟΙ,ΤΟ ΓΕΝΗΤΟΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΝ 19 ΚΟΣΜΟΝ ΕΝΑΡΓΕΣΤΑΤΑ ΠΑΡ'ΗΣΙΟΔΩι ΜΕΜΗΝΥΤΑΙ.ΜΑΚΡΟΙΣ ΔΕ ΧΡΟΝΟΙΣ ΠΡΟΤΕΡΟΝ Ο ΤΩΝ ΙΟΥΔΑΙΩΝ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ ΜΩΥΣΗΣ ΓΕΝΗΤΟΝ ΚΑΙ Ι ΑΦΘΑΡΤΟΝ ΕΦΗ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΕΝ ΙΕΡΑΙΣ ΒΙΒΛΟΙΣ'ΕΙΣΙ ΔΕ ΠΕΝΤΕ,ΩΝ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗΝ ΕΠΕΓΡΑΨΕ ΓΕΝΕΣΙΝ,ΕΝ Ηι ΑΡΧΕΤΑΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟΝ ΤΟΥΤΟΝ' ''ΕΝ ΑΡΧΗι ΕΠΟΙΗΣΕΝ Ο ΘΕΟΣ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΗΝ'Η ΔΕ ΓΗ ΗΝ ΑΟΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΟΣ''(Gen.1,1.2.),ΕΙΤΑ ΠΡΟΕΛΘΩΝ ΕΝ ΤΟΙΣ ΕΠΕΙΤΑ ΜΗΝΥΕΙ ΠΑΛΙΝ,ΟΤΙ ΗΜΕΡΑΙ ΚΑΙ ΝΥΚΤΕΣ ΚΑΙ ΩΡΑΙ ΚΑΙ ΕΝΙΑΥΤΟΙ ΣΕΛΗΝΗ ΤΕ ΚΑΙ ΗΛΙΟΣ,ΟΙ ΧΡΟΝΟΥ ΜΕΤΡΗΣΕΩΣ ΦΥΣΙΝ ΕΔΕΙΞΑΝ,ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΣ ΟΥΡΑΝΟΥ ΜΟΙΡΑΣ ΑΘΑΝΑΤΟΥ ΛΑΧΟΝΤΕΣ ΔΙΑΤΕΛΟΥΣΙΝ ΑΦΘΑΡΤΟΙ(cf.Gen.1,14.8,22).
Philo Judaeus
De aeternitate mundi
(ed.L.Cohn and S.Reiter)
Philonis Alexandrini opera quae supersunt,vol.6.
Berlin:Reimer,1915(repr.De Gruyter,1962),pp.72-119
ΠΕΡΙ ΑΦΘΑΡΣΙΑΣ ΚΟΣΜΟΥ
1.ΕΠΙ ΜΕΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΔΗΛΟΥ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΣ ΘΕΟΝ ΚΑΛΕΙΝ ΑΞΙΟΝ,ΔΙΟΤΙ ΑΓΑΘΟΣ ΕΣΤΙ ΓΕΝΝΗΤΗΣ ΚΑΙ ΟΥΔΕΝ ΑΔΗΛΟΝ ΠΑΡ'ΑΥΤΩι ΤΗΝ ΤΩΝ ΟΛΩΝ ΑΚΡΙΒΕΣΤΑΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗΝ ΕΙΛΗΧΟΤΙ,ΠΡΟΣ ΔΕ ΤΟΝ ΥΠΕΡ ΑΦΘΑΡΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΛΟΓΟΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΑΤΟΝ'ΟΥΤΕ ΓΑΡ ΕΝ ΑΙΣΘΗΤΟΙΣ ΠΑΝΤΕΛΕΣΤΕΡΟΝ ΤΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΟΥΤΕ ΕΝ ΝΟΗΤΟΙΣ ΘΕΟΥ ΤΕΛΕΩΤΕΡΟΝ,ΑΙΕΙ Δ'ΑΙΣΘΗΣΕΩΣ ΗΓΕΜΩΝ ΝΟΥΣ ΚΑΙ ΝΟΗΤΟΝ ΑΙΣΘΗΤΟΥ,ΤΑ ΔΕ ΤΩΝ ΥΠΗΚΟΩΝ ΠΑΡ'ΗΓΕΜΟΝΟΣ ΤΕ ΚΑΙ 2 ΕΠΙΣΤΑΤΟΥ ΝΟΜΟΣ ΦΙΛΟΠΕΥΣΤΕΙΝ,ΟΙΣ ΕΜΠΕΦΥΚΕ ΠΟΘΟΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΠΛΕΙΩΝ.ΕΙ ΜΕΝ ΟΥΝ ΕΝΑΣΚΗΘΕΝΤΕΣ ΤΟΙΣ ΦΡΟΝΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΣΩΦΡΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΑΡΕΤΗΣ ΔΟΓΜΑΣΙΝ ΑΠΕΡΡΥΨΑΜΕΘΑ ΤΑΣ ΕΚ ΠΑΘΩΝ ΚΑΙ ΝΟΣΗΜΑΤΩΝ ΚΗΛΙΔΑΣ,ΟΥΚ ΑΝ ΙΣΩΣ ΑΠΗΞΙΩΣΕΝ Ο ΘΕΟΣ ΑΚΡΩΣ ΚΕΚΑΘΑΡΜΕΝΑΙΣ ΚΑΙ ΦΑΙΔΡΥΝΑΜΕΝΑΙΣ ΑΥΓΟΕΙΔΩΣ ΨΥΧΑΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΝ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΙΩΝ Ή ΔΙ'ΟΝΕΙΡΑΤΩΝ Ή ΔΙΑ ΧΡΗΣΜΩΝ Ή ΔΙΑ ΣΗΜΕΙΩΝ Ή ΤΕΡΑΤΩΝ ΥΦΗΓΕΙΣΘΑΙ'ΕΠΕΙ ΔΕ ΤΟΥΣ ΑΦΡΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΚΑΚΙΩΝ ΑΝΑΜΑΞΑΜΕΝΟΙ[ΣΤΟΧΑΣΜΟΥΣ ΚΑ]Ι ΤΥΠΟΥΣ ΔΥΣΕΚΠΛΥΤΟΥΣ Ι ΕΧΟΜΕΝ,ΑΓΑΠΑΝ ΧΡΗ,ΚΑΝ ΕΙΚΟΣΙ <ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ>Σ ΔΙ'ΑΥΤΩΝ ΜΙΜΗΜΑ ΤΙ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΝΕΥΡΙΣΚΩΜΕΝ.3ΑΞΙΟΝ ΟΥΝ ΤΟΥΣ ΖΗΤΟΥΝΤΑΣ ΕΙ ΑΦΘΑΡΤΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ,ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΙ ''ΦΘΟΡΑ'' ΚΑΙ ''ΚΟΣΜΟΣ'' ΤΩΝ ΠΟΛΛΑΧΩΣ ΛΕΓΟΜΕΝΩΝ ΕΣΤΙΝ ΕΚΑΤΕΡΟΝ,ΠΡΩΤΟΝ ΕΡΕΥΝΗΣΑΙ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ,ΙΝΑ ΚΑΘ'Ο ΣΗΜΑΙΝΟΜΕΝΟΝ ΝΥΝΙ [ΚΑ]Ι ΤΕΤΑΚΤΑΙ ΔΙΑΓΝΩΜΕΝ'ΑΛΛ'ΟΥΧ ΟΣΑ ΔΗΛΟΥΤΑΙ <ΠΑΝΤ>Α ΚΑΤΑΡΙΘΜΗΤΕΟΝ,ΑΛΛ'ΟΣΑ 4 ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΝ ΧΡΗΣΙΜΑ.ΛΕΓΕΤΑΙ ΤΟΙΝΥΝ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΘ'ΕΝ ΜΕΝ [ΠΡΩΤΟΝ] ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ ΑΣΤΡΩΝ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΟΧΗΝ <ΚΑ>Ι ΓΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠ'ΑΥΤΗΣ ΖΩιΩΝ ΚΑΙ ΦΥΤΩΝ,ΚΑΘ'ΕΤΕΡΟΝ ΔΕ ΜΟΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ,ΕΙΣ ΟΝ ΑΠΙΔΩΝ ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΥΘΟΜΕΝΟΝ,ΗΣ ΕΝΕΚΑ ΑΙΤΙΑΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΕΙΤΑΙ ΔΙΑΝΥΚΤΕΡΕΥΩΝ ΥΠΑΙΘΡΟΣ,ΑΠΕΚΡΙΝΑΤΟ ''ΤΟΥ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΘΕΑΣΑΣΘΑΙ'',ΤΑΣ ΧΟΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΑΣΤΕΡΩΝ ΑΙΝΙΤΤΟΜΕΝΟΣ,ΚΑΤΑ ΔΕ ΤΡΙΤΟΝ,ΩΣ ΔΟΚΕΙ ΤΟΙΣ ΣΤΩΙΚΟΙΣ,ΔΙΗΚΟΝ ΑΧΡΙ ΤΗΣ ΕΚΠΥΡΩΣΕΩΣ,ΟΥΣΙΑ ΤΙΣ Ή ΔΙΑΚΕΚΟΣΜΗΜΕΝΗ Ή ΑΔΙΑΚΟΣΜΗΤΟΣ,ΟΥ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΕΩΣ ΦΑΣΙΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟΝ ΔΙΑΣΤΗΜΑ.ΝΥΝ Δ'ΕΣΤΙΝ Η ΣΚΕΨΙΣ ΠΕΡΙ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟΝ ΣΗΜΑΙΝΟΜΕΝΟΝ,ΟΣ ΕΞ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ ΓΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΝ ΑΥΤΟΙΣ ΖΩιΩΝ 5 ΣΥΝΕΣΤΗΚΕ.ΛΕΓΕΤΑΙ ΜΕΝΤΟΙ ΚΑΙ ΦΘΟΡΑ Η ΤΕ ΠΡΟΣ ΤΟ ΧΕΙΡΟΝ ΜΕΤΑΒΟΛΗ [ΛΕΓΕΤΑΙ Δ]Ε ΚΑΙ Η ΕΚ ΤΟΥ ΟΝΤΟΣ ΑΝΑΙΡΕΣΙΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ,ΗΝ ΚΑΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΝ ΛΕΓΕΙΝ'ΩΣΠΕΡ ΓΑΡ ΕΚ ΤΟΥ ΜΗ ΟΝΤΟΣ ΟΥΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ,ΟΥΔ'ΕΙΣ ΤΟ ΜΗ ΟΝ ΦΘΕΙΡΕΤΑΙ' ''ΕΚ ΤΕ ΓΑΡ ΟΥΔΑΜ'ΕΟΝΤΟΣ ΑΜΗΧΑΝΟΝ ΕΣΤΙ ΓΕΝΕΣΘΑΙ [Τ]Ι ΚΑΙ Τ'ΕΟΝ ΕΞΑΠΟΛΕΣΘΑΙ ΑΝΗΝΥΣΤΟΝ ΚΑΙ ΑΠΥΣΤΟΝ.'' ΚΑΙ Ο ΤΡΑΓΙΚΟΣ'''ΘΝΗιΣΚΕΙ Δ'ΟΥΔΕΝ ΤΩΝ ΓΙΓΝΟΜΕΝΩΝ,ΔΙΑΚΡΙΝΟΜΕΝΟΝ Δ'ΑΛΛΟ ΠΡΟΣ ΑΛΛΟ ΜΟΡΦΗΝ ΕΤΕΡΑΝ ΑΠΕΔΕΙΞΕΝ.'' 6 ΟΥΔΕΝ ΓΕ ΟΥΤΩΣ ΕΣΤΙΝ ΕΥΗΘΕΣ ΩΣ ΤΟ ΑΠΟΡΕΙΝ,ΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΣ ΤΟ ΜΗ ΟΝ ΦΘΕΙΡΕΤΑΙ,ΑΛΛ'ΕΙ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΗΝ ΕΚ ΤΗΣ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΕΩΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΝ,ΤΑΣ ΠΟΙΚΙΛΑΣ ΜΟΡΦΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΕ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΜΑΤΩΝ ΕΙΣ ΜΙΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΤΗΝ ΙΔΕΑΝ ΑΝΑΛΥΘΕΙΣ Ή ΩΣΠΕΡ ΕΝ ΤΟΙΣ ΘΛΑΣΜΑΣΙ ΚΑΙ ΤΟΙΣ ΚΑΤΑΓΜΑΣΙ ΔΕΞΑΜΕΝΟΣ ΠΑΝΤΕΛΗ ΣΥΓΧΥΣΙΝ.7 Ι ΤΡΙΤΤΑΙ ΔΕ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟΥ ΓΕΓΟΝΑΣΙ ΔΟΞΑΙ,ΤΩΝ ΜΕΝ ΑΙΔΙΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΦΑΜΕΝΩΝ,ΑΓΕΝΗΤΟΝ ΤΕ ΚΑΙ ΑΝΩΛΕΘΡΟΝ,ΤΩΝ ΔΕ ΕΞ ΕΝΑΝΤΙΑΣ ΓΕΝΗΤΟΝ ΤΕ ΚΑΙ ΦΘΑΡΤΟΝ'ΕΙΣΙ Δ'ΟΙ ΠΑΡ'ΕΚΑΤΕΡΩΝ ΕΚΛΑΒΟΝΤΕΣ,ΤΟ ΜΕΝ ΓΕΝΗΤΟΝ ΠΑΡΑ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ ΠΑΡΑ ΔΕ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΤΟ ΑΦΘΑΡΤΟ,ΜΙΚΤΗΝ 8 ΔΟΞΑΝ ΑΠΕΛΙΠΟΝ,ΓΕΝΗΤΟΝ ΚΑΙ ΑΦΘΑΡΤΟΝ ΟΙΗΘΕΝΤΕΣ ΑΥΤΟΝ ΕΙΝΑΙ.ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ ΜΕΝ ΟΥΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΥΣ ΟΜΙΛΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΣ ΣΤΟΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ ΓΕΝΕΣΙΝ ΚΑΙ ΦΘΟΡΑΝ ΑΠΟΛΕΙΠΟΥΣΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ,ΠΛΗΝ ΟΥΧ ΟΜΟΙΩΣ'ΟΙ ΜΕΝ ΓΑΡ ΠΟΛΛΟΥΣ ΚΟΣΜΟΥΣ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΣΙΝ,ΩΝ ΤΗΝ ΜΕΝ ΓΕΝΕΣΙΝ ΑΛΛΗΛΟΤΥΠΙΑΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΟΚΑΙΣ ΑΤΟΜΩΝ ΑΝΑΤΙΘΕΑΣΙ,ΤΗΝ ΔΕ ΦΘΟΡΑΝ ΑΝΤΙΚΟΠΑΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΡΑΞΕΣΙ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ'ΟΙ ΔΕ ΣΤΩΙΚΟΙ ΚΟΣΜΟΝ ΜΕΝ ΕΝΑ,ΓΕΝΕΣΕΩΣ Δ'ΑΥΤΟΥ ΘΕΟΝ ΑΙΤΙΟΝ,ΦΘΟΡΑΣ ΔΕ ΜΗΚΕΤΙ ΘΕΟΝ,ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΝ ΕΝ ΤΟΙΣ ΟΥΣΙ ΠΥΡΟΣ ΑΚΑΜΑΤΟΥ ΔΥΝΑΜΙΝ ΧΡΟΝΩΝ ΜΑΚΡΑΙΣ ΠΕΡΙΟΔΟΙΣ ΑΝΑΛΥΟΥΣΑΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΣ ΕΑΥΤΗΝ,ΕΞ ΗΣ ΠΑΛΙΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΝ ΚΟΣΜΟΥ ΣΥΝΙΣΤΑΣΘΑΙ ΠΡΟΜΗ- 9 ΘΕΙΑι ΤΟΥ ΤΕΧΝΙΤΟΥ.ΔΥΝΑΤΑΙ ΔΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥΤΟΥΣ Ο ΜΕΝ ΤΙΣ ΚΟΣΜΟΣ ΑΙΔΙΟΣ,Ο ΔΕ ΤΙΣ ΦΘΑΡΤΟΣ ΛΕΓΕΣΘΑΙ,ΦΘΑΡΤΟΣ ΜΕΝ Ο ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΙΝ,ΑΙΔΙΟΣ ΔΕ Ο ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΠΥΡΩΣΙΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΔΟΙΣ ΑΘΑΝΑΤΙΖΟΜΕΝΟΣ 10 ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΛΗΓΟΥΣΑΙΣ.ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΔΕ ΜΗΠΟΤ'ΕΥΣΕΒΩΣ ΚΑΙ ΟΣΙΩΣ ΕΝΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΑΓΕΝΗΤΟΝ ΚΑΙ ΑΦΘΑΡΤΟΝ ΕΦΗ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΕΙΝΑΙ,ΔΕΙΝΗΝ ΔΕ ΑΘΕΟΤΗΤΑ ΚΑΤΕΓΙΝΩΣΚΕ ΤΩΝ ΤΑΝΑΝΤΙΑ ΔΙΕΞΙΟΝΤΩΝ,ΟΙ ΤΩΝ ΧΕΙΡΟΚΜΗΤΩΝ ΟΥΔΕΝ ΩιΗΘΗΣΑΝ ΔΙΑΦΕΡΕΙΝ ΤΟΣΟΥΤΟΝ ΟΡΑΤΟΝ ΘΕΟΝ,ΗΛΙΟΝ ΚΑΙ ΣΕΛΗΝΗΝ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΤΩΝ 11 ΠΛΑΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΠΛΑΝΩΝ ΩΣ ΑΛΗΘΩΣ ΠΕΡΙΕΧΟΝΤΑ ΠΑΝΘΕΙΟΝ'ΕΛΕΓΕ ΤΕ,ΩΣ ΈΣΤΙΝ ΑΚΟΥΕΙΝ,ΚΑΤΑΚΕΡΤΟΜΩΝ,ΟΤΙ ΠΑΛΑΙ ΜΕΝ ΕΔΕΔΙΕΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΟΙΚΙΑΣ,ΜΗ ΒΙΑΙΟΙΣ ΠΝΕΥΜΑΣΙΝ Ή ΧΕΙΜΩΣΙΝ ΕΞΑΙΣΙΟΙΣ Ή ΧΡΟΝΩι Ή ΡΑΘΥΜΙΑι ΤΗΣ ΑΡΜΟΤΤΟΥΣΗΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΑΝΑΤΡΑΠΗι,ΝΥΝΙ ΔΕ ΦΟΒΟΝ ΕΠΙΚΡΕΜΑΣΘΑΙ ΜΕΙΖΟΝΑ ΠΡΟΣ 12 ΤΩΝ ΤΟΝ ΑΠΑΝΤΑ ΚΟΣΜΟΝ ΤΩι ΛΟΓΩι ΚΑΘΑΙΡΟΥΝΤΩΝ.ΕΝΙΟΙ Δ'ΟΥΚ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΝ ΤΗΣ ΔΟΞΗΣ ΕΥΡΕΤΗΝ ΛΕΓΟΥΣΙΝ ΑΛΛΑ ΤΩΝ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΩΝ ΤΙΝΑΣ.ΕΓΩ ΔΕ ΚΑΙ ΟΚΕΛΛΟΥ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΙ,ΛΕΥΚΑΝΟΥ ΓΕΝΟΣ,ΕΠΙΓΡΑΦΟΜΕΝΩι ''ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΣ ΦΥΣΕΩΣ'' ΕΝΕΤΥΧΟΝ,ΕΝ Ωι ΑΓΕΝΗΤΟΝ ΤΕ ΚΑΙ ΑΦΘΑΡΤΟΝ ΟΥΚ ΑΠΕΦΑΙΝΕΤΟ ΜΟΝΟΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΙ'ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ Ι ΚΑΤΕΣΚΕΥΑΖΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΕΙΝΑΙ.13 ΓΕΝΗΤΟΝ ΔΕ ΚΑΙ ΑΦΘΑΡΤΟΝ ΦΑΣΙΝ ΥΠΟ ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΕΝ ΤΙΜΑΙΩι ΔΗΛΟΥΣΘΑΙ ΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΠΡΕΠΟΥΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ,ΕΝ Ηι ΛΕΓΕΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΥΠΟ ΤΟΥ ΠΡΕΣΒΥΤΑΤΟΥ ΚΑΙ ΗΓΕΜΟΝΟΣ'''ΘΕΟΙ ΘΕΩΝ,<ΩΝ>ΕΓΩ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΠΑΤΗΡ ΤΕ ΕΡΓΩΝ,ΑΛΥΤΑ ΕΜΟΥ ΓΕ ΜΗ ΘΕΛΟΝΤΟΣ.ΤΟ ΜΕΝ ΟΥΝ ΔΗ ΔΕΘΕΝ ΠΑΝ ΛΥΤΟΝ,ΤΟ ΓΕ ΜΗΝ ΚΑΛΩΣ ΑΡΜΟΣΘΕΝ ΚΑΙ ΕΧΟΝ ΕΥ ΛΥΕΙΝ ΕΘΕΛΕΙΝ ΚΑΚΟΥ.ΔΙ'Α ΚΑΙ ΕΠΕΙΠΕΡ ΓΕΓΕΝΗΣΘΕ,ΑΘΑΝΑΤΟΙ ΜΕΝ ΟΥΚ ΕΣΤΕ ΟΥΔ'ΑΛΥΤΟΙ ΤΟ ΠΑΜΠΑΝ,ΟΥΤΙ ΓΕ ΜΗΝ ΛΥΘΗΣΕΣΘΕ ΓΕ,ΟΥΔΕ ΤΕΥΞΕΣΘΕ ΘΑΝΑΤΟΥ ΜΟΙΡΑΣ,ΤΗΣ ΕΜΗΣ ΒΟΥΛΗΣΕΩΣ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΤΙ ΔΕΣΜΟΥ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΤΕΡΟΥ ΛΑΧΟΝΤΕΣ ΕΚΕΙΝΩΝ,ΟΙΣ 14 ΟΤΕ ΕΓΙΓΝΕΣΘΕ ΣΥΝΕΔΕΙΣΘΕ.''ΤΙΝΕΣ ΔΕ ΟΙΟΝΤΑΙ ΣΟΦΙΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΤΑ ΠΛΑΤΩΝΑ ΓΕΝΗΤΟΝ ΛΕΓΕΣΘΑΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΟΥ ΤΩι ΛΑΒΕΙΝ ΓΕΝΕΣΕΩΣ ΑΡΧΗΝ,ΑΛΛΑ ΤΩι,ΕΙΠΕΡ ΕΓΙΓΝΕΤΟ,ΜΗ ΑΝ ΕΤΕΡΩΣ Ή ΤΟΝ ΕΙΡΗΜΕΝΟΝ ΣΥΣΤΗΝΑΙ ΤΡΟΠΟΝ,Ή ΔΙΑ 15 ΤΟ ΕΝ ΓΕΝΕΣΕΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΗι ΤΑ ΜΕΡΗ ΘΕΩΡΕΙΣΘΑΙ.ΒΕΛΤΙΟΝ ΔΕ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΣΤΕΡΟΝ ΥΠΟΝΟΕΙΝ ΤΟ ΠΡΟΤΕΡΟΝ,ΟΥ ΜΟΝΟΝ ΟΤΙ ΔΙΑ ΠΑΝΤΟΣ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΑΤΕΡΑ ΜΕΝ ΚΑΙ ΠΟΙΗΤΗΝ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΝ ΤΟΝ ΘΕΟΠΛΑΣΤΗΝ ΕΚΕΙΝΟΝ ΚΑΛΕΙ,ΕΡΓΟΝ ΔΕ ΚΑΙ ΕΓΓΟΝΟΝ ΤΟΥΤΟΝΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ,ΑΠ'ΑΡΧΕΤΥΠΟΥ <ΚΑ>Ι ΝΟΗΤΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΟΣ ΜΙΜΗΜΑ ΑΙΣΘΗΤΟΝ,ΠΑΝΘ'ΟΣΑ ΕΝ ΕΚΕΙΝΩι ΝΟΗΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΝΤΑ ΑΙΣΘΗΤΑ ΕΝ ΑΥΤΩι,ΤΕΛΕΙΟΤΑΤΟΥ ΠΡΟΣ ΝΟΥΝ ΤΕΛΕΙΟΤΑΤΟΝ ΕΚΜΑ 16 ΓΕΙΟΝ ΠΡΟΣ ΑΙΣΘΗΣΙΝ,ΑΛΛ'ΟΤΙ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΤΑΥΤΑ ΜΑΡΤΥΡΕΙ ΠΕΡΙ ΠΛΑΤΩΝΟΣ,ΔΙΑ ΤΗΝ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΑΙΔΩ ΜΗΔΕΝ ΑΝ ΨΕΥΣΑΜΕΝΟΣ,ΚΑΙ ΔΙΟΤΙ ΠΙΣΤΟΤΕΡΟΣ ΟΥΔΕΙΣ ΥΦΗΓΗΤΗι ΓΝΩΡΙΜΟΥ ΜΑΡΤΥΡΕΙΝ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΟΙΟΥΤΟΥ,ΟΣ ΟΥ ΠΑΡΕΡΓΟΝ ΕΘΕΤΟ ΠΑΙΔΕΙΑΝ ΑΨΙΚΟΡΩι ΡΑΘΥΜΙΑι,ΠΡΟΣΥΠΕΡΒΑΛΕΙΝ ΔΕ ΣΠΟΥΔΑΣΑΣ ΤΑΣ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΩΝ ΕΥΡΕΣΕΙΣ ΕΝΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΑΤΩΝ ΕΙΣ ΕΚΑΣ-17ΤΟΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΜΕΡΟΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΗΣΑΣ ΠΡΟΣΕΞΕΥΡΕΤΟ.ΠΑΤΕΡΑ ΔΕ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΕΙΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ ΕΝΙΟΙ ΝΟΜΙΖΟΥΣΙ ΤΟΝ ΠΟΙΗΤΗΝ ΗΣΙΟΔΟΝ,ΓΕΝΗΤΟΝ ΚΑΙ ΑΦΘΑΡΤΟΝ.ΟΙΟΜΕΝΟΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΥΠ'ΕΚΕΙΝΟΥ ΛΕΓΕΣΘΑΙ,ΓΕΝΗΤΟΝ ΜΕΝ,ΟΤΙ ΦΗΣΙΝ ''ΗΤΟΙ ΜΕΝ ΠΡΩΤΙΣΤΑ ΧΑΟΣ ΓΕΝΕΤ',ΑΥΤΑΡ ΕΠΕΙΤΑ ΓΑΙ'ΕΥΡΥΣΤΕΡΝΟΣ,ΠΑΝΤΩΝ ΕΔΟΣ ΑΣΦΑΛΕΣ ΑΙΕΙ,'' 18 ΑΦΘΑΡΤΟΝ ΔΕ,ΟΤΙ ΔΙΑΛΥΣΙΝ ΚΑΙ ΦΘΟΡΑΝ ΟΥ ΜΕΜΗΝΥΚΕΝ ΑΥΤΟΥ.ΧΑΟΣ ΔΕ Ο ΜΕΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΤΟΠΟΝ ΟΙΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ,ΟΤΙ ΤΟ ΔΕΞΟΜΕΝΟΝ ΑΝΑΓΚΗ ΠΡΟΥΠΟΚΕΙΣΘΑΙ ΣΩΜΑΤΙ,ΤΩΝ ΔΕ ΣΤΩΙΚΩΝ ΕΝΙΟΙ ΤΟ ΥΔΩΡ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΧΥΣΙΝ ΤΟΥΝΟΜΑ ΠΕΠΟΙΗΣΘΑΙ ΝΟΜΙΖΟΝΤΕΣ.ΟΠΟΤΕΡΩΣ Δ'ΑΝ ΕΧΟΙ,ΤΟ ΓΕΝΗΤΟΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΝ 19 ΚΟΣΜΟΝ ΕΝΑΡΓΕΣΤΑΤΑ ΠΑΡ'ΗΣΙΟΔΩι ΜΕΜΗΝΥΤΑΙ.ΜΑΚΡΟΙΣ ΔΕ ΧΡΟΝΟΙΣ ΠΡΟΤΕΡΟΝ Ο ΤΩΝ ΙΟΥΔΑΙΩΝ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ ΜΩΥΣΗΣ ΓΕΝΗΤΟΝ ΚΑΙ Ι ΑΦΘΑΡΤΟΝ ΕΦΗ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΕΝ ΙΕΡΑΙΣ ΒΙΒΛΟΙΣ'ΕΙΣΙ ΔΕ ΠΕΝΤΕ,ΩΝ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗΝ ΕΠΕΓΡΑΨΕ ΓΕΝΕΣΙΝ,ΕΝ Ηι ΑΡΧΕΤΑΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟΝ ΤΟΥΤΟΝ' ''ΕΝ ΑΡΧΗι ΕΠΟΙΗΣΕΝ Ο ΘΕΟΣ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΗΝ'Η ΔΕ ΓΗ ΗΝ ΑΟΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΟΣ''(Gen.1,1.2.),ΕΙΤΑ ΠΡΟΕΛΘΩΝ ΕΝ ΤΟΙΣ ΕΠΕΙΤΑ ΜΗΝΥΕΙ ΠΑΛΙΝ,ΟΤΙ ΗΜΕΡΑΙ ΚΑΙ ΝΥΚΤΕΣ ΚΑΙ ΩΡΑΙ ΚΑΙ ΕΝΙΑΥΤΟΙ ΣΕΛΗΝΗ ΤΕ ΚΑΙ ΗΛΙΟΣ,ΟΙ ΧΡΟΝΟΥ ΜΕΤΡΗΣΕΩΣ ΦΥΣΙΝ ΕΔΕΙΞΑΝ,ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΣ ΟΥΡΑΝΟΥ ΜΟΙΡΑΣ ΑΘΑΝΑΤΟΥ ΛΑΧΟΝΤΕΣ ΔΙΑΤΕΛΟΥΣΙΝ ΑΦΘΑΡΤΟΙ(cf.Gen.1,14.8,22).
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου